Hace un mes aproximadamente leí en Twitter que Kreator iba a dar tres conciertos en Reino Unido con motivo de su reciente gira, presentando su último disco "Hordes of Chaos". Lo que me llamó la atención (hasta el punto de ponerme de pie) fue que llevaban como artistas invitados a Evile y... Xentrix. Diez minutos después estaba pidiendo vacaciones en el trabajo para reservar la fecha de su concierto en Londres.
Cierto: me estaba haciendo demasiadas ilusiones, pero merecía la pena reservar el día y luego improvisar.
Un mes después (hoy) he aceptado que, a no ser que consiga el dinero de forma ilícita, va a resultarme imposible poder asistir al que para mi es el acontecimiento musical del año. Espero que nadie diga que es que Xentrix es mi grupo favorito, porque no lo es. Aprovecho y os cuento el motivo por el que Xentrix es el nombre que me acompaña a todas partes:
Debía correr el año 2003 o 2004 cuando conseguí tener acceso a Internet. Había tenido contactos furtivos con la red, pero apenas estaba familiarizado.
Conseguí un empleo en el que se requería, como herramienta de trabajo, un ordenador que tenía conexión a Internet (ahorraré los detalles técnicos). El caso es que, en tiempos libres y durante mi hora de comida (faltaría más) empecé a relacionarme de forma más estrecha en el uso de Google, Hotmail, etc. De hecho llegó el punto de abrirme una cuenta de correo electrónico y se me presentó la disyuntiva de tener que elegir un nombre para la dirección electrónica. Tras probar varias veces, decidí teclear el nombre del grupo que estaba escuchando en ese preciso instante: Xentrix. Estaba en uso, por lo que me recomendaron poner un guión bajo y añadir algo más. Estaba escuchando "Shattered Existence", por lo que decidí que xentrix_shattered estaba bien. Hotmail lo aceptó, de modo que así nació mi asociación al nombre de la banda.
Poco después abrí cuentas en distintos foros, y para no liarme, continué con la tradición de usar el mismo nombre para crearme una especie de identidad electrónica. De esa manera, cada vez que tenía que abrir una cuenta en cualquier parte, procuraba que siempre estuviese presente el mismo nombre. En algunas ocasiones tenía que combinar el nombre porque algún capullo se me había adelantado...
Empecé a escribir en Metal4all bajo el sudónimo de xentrix, aumentando la leyenda de que Xentrix es mi grupo favorito. No lo es. No por nada: simplemente, no tengo grupo favorito. Xentrix es parte de un momento puntual en el que se interpuso a la hora de confeccionar una dirección de correo electrónico. La falta de confianza en mi memoria, hizo el resto.
Xentrix representa una serie de ideales con los que me siento muy identificado, como es el Thrash Metal; las letras con carácter socio político; el hecho de ser europeos; la banda en sí, por supuesto... Y es cierto que durante esa época escuchaba mucho sus discos. Sigo haciéndolo. De hecho, ahora mismo está sonando su discografía.
Después se produjeron ciertos cambios en mi vida, por lo que perdí la conexión a Internet durante un período de tiempo. Precisamente durante ese período, se produjo una reunión. Dieron un puñado de conciertos con motivo del cumpleaños de uno de sus componentes y teloneados por Evile. Al no tener acceso a Internet, me enteré de todo esto poco después de que se sucediesen los conciertos, por lo que la frustación fue considerable.
Y volvemos al punto de partida. Ahora son Xentrix los que telonean a Evile y Kreator. La diferencia con respecto a la vez anterior es que en ésta ocación sí me he enterado con tiempo suficiente como para poder organizar un pequeño viaje de un fin de semana a Londres.
El problema, como comentaba antes, es no tener un puto duro. Nos ha tocado vivir en un país y en un período de tiempo tan jodido, que no permite a un trabajador poder permitirse un simple viaje de un fin de semana a un país cercano para poder cumplir uno de sus sueños. A joderse tocan, que suelen decir. Ya me desfogaré en mi blog de opinión. No queda otra.
Acorde con una noticia leída en Blabbermouth, me llena de alegría y complace informaros de que Xentrix ha confirmado una reunión en el presente año y con nuevo material musical.
Es por ello que me decido a terminar un reportaje que empecé hace ya tiempo y que tenía llenándose de polvo binario.
Todo tiene un principio…
Xentrix fue una banda de origen
británico nacida a finales de los años ochenta, principio de los noventa y
afincada en Preston, Lancashire. Todo empezó con una llamada telefónica: “Me llamo Stan (Kristian Havard). Creo que estáis buscando un guitarrista”.
Al otro lado de la línea estaba Chris Astley, miembro fundador de Sweet
Vengeance, una pequeña banda de instituto. Aquello ocurrió en 1985, un periodo
de tiempo donde el sonido empezaba a cambiar. En uno de los ensayos, John Brennan, batería
del grupo invitó a un amigo suyo, Dennis Gasser. Todo estaba planeado, y es que
John tenía en mente abandonar el seno de la banda. Era una cuestión de tiempo
que Brennan dejase una bacante y durante uno de esos ensayos, alguien preguntó
a Dennis si conocía el Cold Sweat de Thin Lizzy… Éste se puso detrás de la
batería y literalmente, hizo temblar el local… “Tenemos que fichar a este tipo”, dijo Stan a Chris.
Una vez Dennis era parte de la banda, no tardaron tiempo en grabar su primera demo en los estudios Amazon, en Liverpool, bajo el nombre de Sweet Vengeance. El título elegido fue “The hunger for demo” y en ella se incluyeron cuatro cortes: “Blackmail”, “Hunger for death”, “Nobody´s perfect” y la instrumental “G.A.A.F.”. Poco tiempo después volvieron a grabar “Nobody´s perfect” para un recopilatorio con varias bandas llamado Full Force. Ste Hodgson, el que fuera bajista en ese momento empezó a dar problemas debido a que querían crecer de forma técnica y Ste simplemente pretendía seguir en la misma dinámica. Para sustituirle, Dennis llamó a su hermano Mel para que les diese tiempo mientras buscaban un sustituto. De esta manera dieron un puñado de conciertos, entre ellos, teloneando a Sabbat. Paul MacKenzie respondió a un anuncio en Kerrang!!! y pasó a formar parte del line up que, poco después, se llamaría Xentrix.
Resultó que “Hunger for demo” había cosechado grandes críticas que hicieron que el teléfono sonase un día: Mark Palmer de Roadrunner UK les estaba preguntando la razón por la que ellos no habían recibido aún la demo. A esto se le buscó una rápida solución: en vez de mandarle una cinta con la demo, le invitaron al local de ensayo para tocar ante él.
“Dijimos a Roadrunner que teníamos canciones como para grabar un disco, pero en realidad a penas sí contábamos con cinco temas, y dos de ellos ni siquiera nos gustaban” (Chris Astley).
Tras unas cuantas noches en vela, cerveza y paquetes de tabaco, “Shattered existence” estaba compuesto. En el verano de 1989 fueron a grabar a los Gas street studios en Birmingham, con el productor John Cuniberti, que acababa de dar los toques finales al primer album de Forbidden y tenía a medio producir “Flying in a blue dream” de Joe Satriani. El álbum fue grabado y mezclado en tan sólo diez días y vio la luz en Septiembre de ese mismo año.
Una
gira con Sabbat le dio a Xentrix la oportunidad de alcanzar un mayor número de
público y dejar su propia marca en la escena Thrasher en el Reino Unido, tanto, que un
programa de la BBC Radio
(Friday Rock Show) les invitó a ir a sus estudios en Maida Vale (Londres) para
grabar una sesión.
“Estábamos muy excitados por ir a grabar una sesión con Rock Show, pero no queríamos ir simplemente a grabar canciones del Shattered, de modo que tocamos una antigua canción: “Interrogate”, otra de nuestra primera demo: “Nobody´s perfect” y la versión que veníamos haciendo en nuestros directos: “Ghostbusters” de Ray Parker Jr.”… “Nos tomamos muy en serio la música, pero el humor es una parte muy importante de la banda. Era muy importante para nosotros echar unas risas y disfrutar”. (Dennis Gasser).
“Estábamos muy excitados por ir a grabar una sesión con Rock Show, pero no queríamos ir simplemente a grabar canciones del Shattered, de modo que tocamos una antigua canción: “Interrogate”, otra de nuestra primera demo: “Nobody´s perfect” y la versión que veníamos haciendo en nuestros directos: “Ghostbusters” de Ray Parker Jr.”… “Nos tomamos muy en serio la música, pero el humor es una parte muy importante de la banda. Era muy importante para nosotros echar unas risas y disfrutar”. (Dennis Gasser).
Roadrunner
vio la oportunidad de lanzar el single y en 1990 “Ghostbusters” estaba en las tiendas.
Para recalcar el humor de la banda, la portada fue una mueca al concepto original de
la segunda película, pero en vez del símbolo de la victoria en la mano del fantasma,
éste sólo ofrecía un dedo. A Columbia Pictures no le hizo ninguna gracia, y por
medio de una amenazante carta, les instó a retirar del mercado tan “flagrante”
copia. “Ghostbusters” llevaba tan sólo una semana a la venta en las tiendas del
Reino Unido y ya tuvo problemas. Para subsanar este contratiempo, cambiaron la
portada y volvieron a poner a la venta el trabajo. Lo único que Columbia
Pictures consiguió fue un cambio de portada, que la primera edición con la
portada “original” sea una pieza de coleccionista y que en los créditos de su
siguiente disco apareciese una explícita dedicatoria de la banda hacia el
gigante del cine.
Telonear
para Testament en el Hammersmith Odeon fue un sueño hecho realidad para Xentrix
y sobre todo para su guitarrista Stan: “Era
una de nuestras bandas favoritas. Solíamos tocar el “Curse of the Legions of
Death” y conseguir un bolo con ellos fue alucinante”. “Lo que tampoco olvidaré
jamás fue el tener que subir al escenario estando la sala medio vacía… Era muy
pronto. Cuando terminamos la primera canción había gente pidiendo el “Balance
of power” y “Crimes”!!”
(Stan)
“For whose advantage?” fue el nombre elegido
para su segundo álbum. Grabado en los Loco Studios en Gales, significó el
regreso de John Cuniberti en la producción y la inclusión de Mark Flannery como
ingeniero de sonido. Consiguieron cinco K en la revista Kerrang!!!, un vídeo
para el corte homónimo y una gira por Europa con sus compañeros de sello
Annihilator. 1990 fue un año de mucho trabajo para
Xentrix.
Al
finalizar la gira de “For whose advantage?” había dos temas compuestos con
mucho espíritu a la old school. “Así
que decidimos dar un concierto en nuestra ciudad natal y editar un E.P. parte
en estudio y parte en directo. Y así nació “Dilute to taste”. (Chris Astley).
Las típicas fotos que la gente esperaba ver en el interior del libreto se transformaron en fotos de bebés de los músicos y toda la gente que acudió al evento firmó en un libro de invitados. De este modo se incluyó a todo el mundo de la lista como “live backing vocals”. En 1991 encabezaron una gira con los recién nacidos Skyclad como teloneros y volviendo al Hammersmith, esta vez abriendo boca antes de la descarga de Sepultura.
Las típicas fotos que la gente esperaba ver en el interior del libreto se transformaron en fotos de bebés de los músicos y toda la gente que acudió al evento firmó en un libro de invitados. De este modo se incluyó a todo el mundo de la lista como “live backing vocals”. En 1991 encabezaron una gira con los recién nacidos Skyclad como teloneros y volviendo al Hammersmith, esta vez abriendo boca antes de la descarga de Sepultura.
…Y un
fin.
“En el año 93 la escena thrasher en el Reino Unido estaba
más o menos acabada. Onslaught, Acid Reign, Sabbat y Slammer habían abandonado,
así que intentamos enfocar nuestra música de otro modo a la hora de componer y
grabar nuestro siguiente disco: “kin”…
Todos tenemos una
relación amor/odio con ese álbum. Tiene algunos temas muy buenos, pero carece
de pasión y energía” (Paul MacKenzie).
“Kin”
fue grabado en cuatro semanas (el mayor tiempo que la banda ha pasado grabando)
en los estudios Loco, pero esta vez con Mark Flannery como productor. Tras una
gira europea acompañando a los alemanes Tankard, la banda regresó al Reino
Unido para tocar en la que sería su última gira con Chris Astley al frente de
la banda.
Mejor que reemplazar a Chris, los tres miembros restantes decidieron que era mejor optar por contratar a un guitarrista y un cantante de forma independiente. Para liderar la voz eligieron a Simon Gordon y como guitarrista se decantaron por Andy Rudd, tratando de reinventarse a sí mismos. A finales de 1995, tras un considerable parón, Xentrix firmó con el sello Heavy Metal Records y fueron a sus estudios en Wolverhampton a grabar “Scourge”. Tras un puñado de bolos todos se dieron cuenta de que, la que una vez fuese enérgica escena metalera en el Reino Unido, les había dado la espalda. Esto condujo a la disolución definitiva de la banda…
Vuelta a la vida
En enero de 2006 se produce la gran noticia, y es que la
formación original vuelve a reunirse para dar algunos conciertos durante éste
año.
Tras
trece años, los miembros originales deciden hacer una pequeña reunión para dar
algunos conciertos. Deciden juntarse y tocar un concierto para el
cumpleaños de Macka (Paul MacKenzie) en su ciudad natal, Barrow, en Furness,
pero al ver la gran cantidad de ensayos que tuvieron que hacer, pensaron que
bien podrían intentar dar otros conciertos.
Así
fue como el 7 de Febrero de ese mismo año, Xentrix toca da su primer concierto
en trece años y la ciudad elegida fue Preston. Dennis Gasser declaraba: “Va a
ser un concierto muy íntimo. Probablemente para alrededor de unas cien
personas, así que si definitivamente quieres entrar, tendrás que hacer cola
temprano”.
Tras unos cuantos conciertos, tocando junto a Testament, Pitiful Reign, Headless Cross Evile y Onslaught, Xentrix pone punto final a una experiencia que había empezado como una travesura, como quien dice.
No hay ningún dvd que se pueda disfrutar, ni un nuevo disco, ni una canción. Sólo una serie de conciertos en Reino Unido.
Y adiós.
Tras unos cuantos conciertos, tocando junto a Testament, Pitiful Reign, Headless Cross Evile y Onslaught, Xentrix pone punto final a una experiencia que había empezado como una travesura, como quien dice.
No hay ningún dvd que se pueda disfrutar, ni un nuevo disco, ni una canción. Sólo una serie de conciertos en Reino Unido.
Y adiós.
Hasta hoy...
Xentrix es una banda que nació, sin ningún género de dudas, como tributo a Metallica. Si no lo queremos llamar "tributo", porque al fin y al cabo la intención es componer canciones propias, lo lícito sería denominarla como "homenaje" o "con la inspiración de". En cualquier caso, lo que no alberga ningún género de dudas, es que el sonido, estilo e influencia es claramente de Metallica.
Xentrix practica un Thrash Metal comedido aunque enérgico. Comedido porque al ser inglés y por tanto europeo, tiene un punto de vista distinto al estilo que se practicaba en EE. UU. y que precisamente Metallica desarrollaba con maestría. Algunos achacan esa diferencia a la presencia del danés Lars Ulrich.
Lo que es incuestionable, al margen de las comparaciones, es que Xentrix no es una bestia que explota de forma descontrolada. Al revés. Todo está calculado. Es fiero porque necesita expresar un sentimiento que encierra protesta y denuncia. Pero no es una manifestación violenta y descontrolada, sino organizada desde sus cimientos.
Aunque "No compromise" empieza con fuerza, lo cierto es que uno se puede fijar en que, aunque el riff es rápido y mezcla notas graves con agudas, produciendo un efecto muy alarmante, rápido se diluye en un riff más al uso, con una voz que se mezcla con la música de forma alocada, con ciertos tintes punk. La voz no es ni grave ni aguda: tiene un registro muy natural, aunque distorsionado. No es en absoluto gutural, pero sí forzado, como empujado con fuerza por el diafragma mientras tragas las letras. Es la flema inglesa, tal vez. El caso es que el estilo de James Hetfield, que tanto se ha copiado a lo largo de la historia, se ve reflejado en la voz de Chris Astley. Resulta muy cercando, a la par que en cierto modo queda vulgar y llano, pero no chabacano.
Como debut, Shattered Existence ofrece una obra que necesita deglutirse con calma. Si la engulles con prisas, a penas conseguirás sacarle un sabor que resulta agradable. Si oyes el disco de pasada, sin duda te resultará otro disco más de Thrash Metal, como tantos otros. En aquella época, si no prestabas atención, podías dejar pasar obras muy interesante mientras te distraes con otras que no merecen demasiado tu tiempo.
"Balance of power" sigue con un esquema muy parecido al tema de inicio y también llama a tu puerta para quedarse. La misma dinámica, el mismo concepto.
Si dedicas el tiempo suficiente a este redondo, sin duda terminarás reconociendo el atractivo de canciones como "Crimes", con muchos detalles y variantes en el crescendo que producen una sensación muy agradable. El final de la canción, con un estribillo duplicado y alargado de forma agónica imprime un acabado que deja muy buen regusto.El resto de temas siguen manteniendo el listón al mismo nivel, aunque si hay que destacar alguno de entre todos: si tengo que elegir el tema principal del disco o, para parecer más ecuánime y subjetivo, mi favorito, me quedo con "Position of security". Esa batería que de forma subconsciente está metiendo en tu cabeza el riff principal. Y cómo evoluciona una vez entra la guitarra, o lo melódica que resulta la voz, aún siendo una forma de cantar muy contestataria. El estribillo: lo bien que queda, de forma tan lineal y tan bien adaptado a la estrofa, con el arreglo de bajo dando velocidad y el solo de guitarra tan sencillo y que, adornando con pocas notas da un fantástico modo de enlazar el final del estribillo con la siguiente estrofa o el solo, tras la segunda repetición.
Y luego el cambio de registro para ir conduciéndonos al interludio que nos llevará directo al solo de guitarra...
Mucha clase. Así es como lo veo.
El single de "Ghostbusters" nos brinda tres canciones: "Ghostbusters", "Nobody's Perfect" e "Interrogate". Probablemente la primera, y que da título al single, es la canción más conocida de la banda. Al menos, e intentando negar que lo más reconocido de Xentrix sea una versión, lo cierto es que la graciosa visión de éste peliculero título sí que le ha abierto las puertas para darse a conocer, ya que incluso se grabó un vídeo clip para la ocasión. Las dos otras canciones tienen una factura decente, aunque no están a la altura del potencial de la banda.
La salida de su segundo disco reveló una mejora tanto en el sonido como en la forma de componer y ejecutar. En For whose advantage? sigue habiendo el mismo estilo, aunque tal vez la forma de definir el cambio sea por una sensación de mayor limpieza o mayor claridad. Si cierro los ojos y me imagino ambos discos, lo primero que se me viene a la cabeza es la imagen de las portadas. Una muy oscura y la otra, la de este segundo disco, azul y más clara. Esa es una buena forma de describirlo porque se adapta muy bien a lo que musicalmente pretendo transmitir.
Si tengo que resumir este disco para sintetizarlo al máximo y que llame la atención de la gente, me quedaría sin duda con los dos primero temas. "Questions" y "For whose advantage?" son los alumnos destacados. Con ellos conocí al grupo y gracias a ellos me enganché. Aunque se realizó un vídeo clip para el segundo, me gusta incluso más el primer tema. No significa que el resto del disco no sea merecedor de alabanzas. Simplemente intento hacer que el encuentro sea lo más directo posible. Algo que me gusta mucho de este grupo son sus letras. No sólo lo que dice o el mensaje, sino cómo lo dice. Y creo que precisamente en estas dos letras hay calidad a raudales.
Ese fade in, que comienza de la nada y que tarda catorce segundos en revelarse para que la guitarra entre a todo trapo. Esa sucesión de melodías, que se doblan y se van sucediendo hasta que entra la voz y entonces ya se tiene la sensación de estar verdaderamente dentro del disco es lo que me atrae siempre que escucho "Questions" y algo muy parecido me pasa con la siguiente y que da título al álbum. Compleja mezcla de distintas armonías sencillas que forma un todo muy barroco, aunque sin estar recargado.
El resto no tiene desperdicio. Este disco es completo y lleno de detalles. Las letras tienen calidad y la producción cuenta con una mejora evidente.
Dilute to taste tenía la intención de mezclar el estudio y el directo en un pequeño disco de seis canciones. Cuatro de ellas en directo y precedidas por dos temas inéditos de estudio. Tal vez los mejores de la banda. Sólo tal vez. Se tendría que discutir y discernir durante un largo proceso que no me atrevo a presidir ni dirigir, aunque acepto la responsabilidad de haber abierto la puerta hacia ese debate.
"Pure thought" y "Shadows of a doubt" son la evidencia de la evolución y maduración de una banda. Lejos de achacar algo así a conceptos como la gestación musical al alejarse de tendencias underground o en la venta de discos, creo que el reflejo de un buen trabajo está en saber conservar tu esencia y componer algo que pueda acercarte a un público de otros estilos sin alejarte de tu propia perspectiva y que te aleje de los que te han prestado atención. Es complicado de explicar, tal vez. Puede que porque un músico siempre tiene y ha de tener absoluta libertad para componer y editar lo que le plazca. Esa libertad es frágil.
La evolución continuaba su proceso, y se acercaban años en los que la música sufría cambios constantes. A principios de los años noventa el Thrash Metal estaba en plena decadencia. Metallica había sacado el Black Album un año antes y todo apuntaba a que la tendencia era cambiar el sonido. Si bien había grupos como Overkill que, el mismo año que salía el Black Album de Metallica, habían editado el que para mí es probablemente el mejor disco de Thrash Metal, el cambio de rumbo generalizado era evidente.
Había que elegir si continuar la misma senda o realizar ciertos cambios.
Lo que presentaba Kin era lo que se empezaría llamando Power Metal y que perdió nombre en detrimento de la música con inspiración épica, para después desaparecer o diluirse en otros estilos.
Kin tenía la fuerza del Thrash Metal con la técnica del Metal Progresivo, pero sin exagerar. Xentrix había calmado el discurso pero sin perder intensidad. Para armonizar los intensos riffs de guitarra y la voz de Chris se inventaron un adorno con teclados muy lejano, que otorgaba a canciones como "Waiting" un halo de grandeza, tanto en el estribillo como con el final apoteósico gracias a un incremento de la intensidad.
El cambio también se notaba en las letras, en las que se pasa de lo político a lo social y humano. La amistad, el medio ambiente, la dignidad humana o la vida y la muerte. A nadie le pasó desapercibido que en Kin había una balada, como es "No more time" y una tal vez no tan balada, pero sí muy nostálgica "Come tomorrow", que empieza lenta y luego crece, y donde el cambio hacia ritmos más Hardcore es un poco más claro, al igual que se entrevé en "All bleed red".
Se editó un single que contiene "The order of chaos", la versión de Julian Cope "Reward" y "All bleed red".
Poco después, Reino Unido perdió interés por el Thrash Metal y por el Metal más clásico en general, por lo que la banda se sumió en un letargo en forma de una Demo editada en 1994, que incluía "Never be", "Silence" y "The hand that feeds itself". Éste último es otro de mis temas favoritos del grupo, que tiene un interludio estupendo con un solo de guitarra muy sencillo, doblado por otro y rematado por un riff en notas solitarias, que para en seco la canción y brinda un clímax en el momento exacto y que rompe en un estallido de agitación musical.
La salida de Chris fue un barapalo muy duro, porque en él residía parte del encanto de la banda. No fue por cuestiones de trato con compañeros o diferencias de ningún tipo. Simplemente se perdió el interés, al igual que los seguidores del género, que se vieron mermados al fijarse en otros estilos.
La evolución continuaba su proceso, y se acercaban años en los que la música sufría cambios constantes. A principios de los años noventa el Thrash Metal estaba en plena decadencia. Metallica había sacado el Black Album un año antes y todo apuntaba a que la tendencia era cambiar el sonido. Si bien había grupos como Overkill que, el mismo año que salía el Black Album de Metallica, habían editado el que para mí es probablemente el mejor disco de Thrash Metal, el cambio de rumbo generalizado era evidente.
Había que elegir si continuar la misma senda o realizar ciertos cambios.
Kin marcó una pauta que a día de hoy se muestra como un apuesta original y pionera. La tendencia en Europa era la factura de discos de cierta inspiración medieval y de carácter épico y fantástico. Al otro lado del charco las vertientes eran el sonido más industrial, corrientes extremas o la intromisión de inspiración más callejera con tonalidades del Rap, el Funk, Crossover o Hardcore.
Lo que presentaba Kin era lo que se empezaría llamando Power Metal y que perdió nombre en detrimento de la música con inspiración épica, para después desaparecer o diluirse en otros estilos.
Kin tenía la fuerza del Thrash Metal con la técnica del Metal Progresivo, pero sin exagerar. Xentrix había calmado el discurso pero sin perder intensidad. Para armonizar los intensos riffs de guitarra y la voz de Chris se inventaron un adorno con teclados muy lejano, que otorgaba a canciones como "Waiting" un halo de grandeza, tanto en el estribillo como con el final apoteósico gracias a un incremento de la intensidad.
El cambio también se notaba en las letras, en las que se pasa de lo político a lo social y humano. La amistad, el medio ambiente, la dignidad humana o la vida y la muerte. A nadie le pasó desapercibido que en Kin había una balada, como es "No more time" y una tal vez no tan balada, pero sí muy nostálgica "Come tomorrow", que empieza lenta y luego crece, y donde el cambio hacia ritmos más Hardcore es un poco más claro, al igual que se entrevé en "All bleed red".
Se editó un single que contiene "The order of chaos", la versión de Julian Cope "Reward" y "All bleed red".
Poco después, Reino Unido perdió interés por el Thrash Metal y por el Metal más clásico en general, por lo que la banda se sumió en un letargo en forma de una Demo editada en 1994, que incluía "Never be", "Silence" y "The hand that feeds itself". Éste último es otro de mis temas favoritos del grupo, que tiene un interludio estupendo con un solo de guitarra muy sencillo, doblado por otro y rematado por un riff en notas solitarias, que para en seco la canción y brinda un clímax en el momento exacto y que rompe en un estallido de agitación musical.
La salida de Chris fue un barapalo muy duro, porque en él residía parte del encanto de la banda. No fue por cuestiones de trato con compañeros o diferencias de ningún tipo. Simplemente se perdió el interés, al igual que los seguidores del género, que se vieron mermados al fijarse en otros estilos.
Scourge fue el intento de asomar la cabeza en un mundo que les era completamente ajeno. El cambio en materia musical era más que evidente. La gente le estaba prestando mucha atención a Machine Head, con su disco debut Burn my eyes, que venían desde Norteamérica y en Europa los países del norte empezaban a despuntar con vertientes extremas, como el Black Metal y el Death Metal. Xentrix se encontraba en una situación extraña: había que establecer una directriz. El cambio en la formación, con la llegada de Simon Gordon y Andy Rudd, también trajo un considerable cambio de rumbo en el estilo, que se aproximaba descaradamente hacia una especie de Groove. El cambio no trajo consigo un puñado de buenas canciones, aunque sí eran decentes y no consiguieron aguantar el bajón y reflotar el barco, por lo que la banda se desintegró.
Soy coleccionista. |
SHATTERED EXISTENCE
1. No Compromise
Don't tell me that you don't think it won't sell,
That's just a fucking lousy lie.
If they don't like it, it doesn't do well,
We'll give them something else to buy.
If you wanna do it go ahead.
Life ain't too long, you can't hang around.
If you conform you might as well be dead.
Be sure of what you want and what you've found.
When you say there's no other way,
I just laugh, know it's not true.
It's just them what they say, it's not you.
What are you afraid of? Do you know?
Do you begin to realise?
Just let it out, let it show,
Don't compromise.
Don't compromise.
Don't think what you parents might say,
If it's too noisy, fast and loud.
Just fuck'em all, and do it anyway,
Stand up and be proud.
If you wanna...
When you say...
Don't try to be something you're not,
We can see through you, who you're ripping off.
Try hard, give it your best shot,
You may go far.
2. Balance Of Power
Twisted minds that work as one,
They plot your destiny.
You stand and watch your only son,
Deprived of dignity.
Contempt and hatred all you feel,
Devoted loyalty.
A wound you know will never heal.
Doubting integrity.
You sent him out to pay the price.
Did what you thought was best.
You sent him out to be a man.
Almost laid to rest.
Unseen powers that deal the cards,
Faceless homicide.
A bitter rage you can't reveal,
Because of stupid pride.
What you want ain't always good for you.
It's just the way the balance swings for you,
Balance swings for you.
Have no conscience, feel no pain,
All you need's a flag.
No glory now, the switch is made,
Uniform to body bag.
But after all, did you see the truth?
Find the real war?
What you want ain't always good for you.
No cause worth dying for.
What you want...
3. Crimes
Having a problem, turn on the TV
Got too much money, give it to me.
I'll say what you wanna hear,
Do what you think I should.
'Cause I'm on your side,
Don't be misunderstood.
Will I retain my sanity?
Or tumble into vanity?
Effect all of Humanity,
You will pay.
Reach out for something, escape reality.
Insane suicide, pay the penalty.
Don't see what's the final move,
On how to play the game.
Don't think you'll end up like them.
Don't think that you're the same.
Will I retain...
Murder you justify, so your hands are clean.
Carry out the task you set,
Homage to the green.
Taking life without a care,
Sadist of a kind.
Making you into a man,
A man without a mind.
Will I retain...
Do I control my destiny,
Or there's a higher authority,
That commits atrocity.
I fear for humanity.
4. Back In The Real World
You tell us how you'll make it to the top,
But you don't try.
Your bullshit makes us sick,
We just laugh until we cry.
We've heard it all before,
And we don't care.
Don't talk to me no more,
Life just ain't fair.
Now that you've patronised us, humiliated us,
Please go away.
I hope you're satisfied, come back,
Say I told you so one day.
We've heard...
Look before you leap,
Think before you speak,
Wait before you move.
How many times must you tell us of your
Stupid pointless dreams?
Wake up and realise that life
Is not as easy as it seems.
We've heard...
Look before...
5. Dark Enemy
Blackness, fills the sight I see,
Destruction, malignancy.
Intense pain, ripping through my veins,
Try so hard but this enemy remains.
Demonic passion, you can't dismiss,
Bleak depression, you reminisce.
Enforce the grip, on your life,
Try to remove it, with a knife.
Face your dark enemy.
Face your dark enemy.
Infestation, you can’t see,
Realisation is yet to be.
Infection, pumping through,
They don't know, haven't got a clue.
Remember what it was like before.
It grabbed you, blacked out all you saw.
Conspiracy, inside your head,
Until you think you're already dead.
Face your...
The pressure's on, time ticks away,
Immobilized, you try to delay.
Memories gone, you're unaware.
Your will to live replaced by despair,
Screams of pain you emanate.
Have no faith you're full of hate.
Helpless now, so full of fear,
No point in this, your end is here.
Face your...
6. Bad Blood
Blackness, fills the sight I see,
Destruction, malignancy.
Intense pain, ripping through my veins,
Try so hard but this enemy remains.
Demonic passion, you can't dismiss,
Bleak depression, you reminisce.
Enforce the grip, on your life,
Try to remove it, with a knife.
Face your dark enemy.
Face your dark enemy.
Infestation, you can’t see,
Realisation is yet to be.
Infection, pumping through,
They don't know, haven't got a clue.
Remember what it was like before.
It grabbed you, blacked out all you saw.
Conspiracy, inside your head,
Until you think you're already dead.
Face your...
The pressure's on, time ticks away,
Immobilized, you try to delay.
Memories gone, you're unaware.
Your will to live replaced by despair,
Screams of pain you emanate.
Have no faith you're full of hate.
Helpless now, so full of fear,
No point in this, your end is here.
Face your...
7. Reasons For Destruction
Religious warlords to keep us in line.
Dogmatic armies to worship the shrine.
Fanatical leaders across the earth,
Religious wars for us all to curse.
To do and obey to their every need,
With open arms we fall foul to their greed.
One God one Master, we do and obey.
Non-believers slaughtered in the wake of decay.
The church for sinners, their darkest hour.
Holy men preaching holy lies.
Too blind to see the Mighty one's smile,
Who cares if we live or die.
To do and obey...
Flies in a web we fall prey to them all.
God the redeemer the ultimate power,
Dogs to their masters, we answer their call.
Your money not your soul, that's their desire.
To do and obey...
Ain't no reason
Ain't no reason
Ain't no reasons for destruction.
Just done, under blind instruction.
Ain’t no, reasons for destruction.
Just done, under blind instruction.
8. Position Of Security
Play by the rules, no risk, no stress,
Take no chance with success.
Key to it all,
Rise or the fall.
Conditioned for no bad judgement,
Your achievements must always be constant.
What you feel has no part,
See from the start,
For what you see, you might as well be blind.
Hope your fear, fear of what you might find.
Feel no pain, no feeling at all.
So secluded, so very withdrawn.
Start to regret,
Try to forget.
Pick up the pieces, a shattered existence.
Turn the page, put up some resistance.
Know what to do,
Can you go through?
Your better judgement is starting to tell you lies,
Informing you that you don't qualify.
How can you die,
When you've never lived?
How can you lie,
And expect to forgive?
You choose your way, now here to stay.
Enclosed alone, you should have known.
Stupidity becomes mediocrity.
How can you die when your life's a lie?
How can you...
9. Heaven Cent
You know you're fooling the people
When you tell your lies.
Corrupting innocent children,
Through your thin disguise.
You use their ignorance
To try and gain some trust.
How clean are your hands?
Your methods are unjust.
Another day, another dollar,
Another brain dead who will follow you.
Do you know what we represent?
No questions asked it's heaven cent.
Inflicting your terror,
Your victimising all.
No one is safe now,
From your downfall.
The indecent hypocrisy.
Inflecting all mankind.
Do they choose not to see,
Or are they just blind?
Another day...
Green after crying out
For authenticity.
Sacrifice the one you love
For your false purity.
Bleeding the people,
Breaking down their will.
Performing the Lord's work
With a deadly skill.
Another day...
Don't tell me that you don't think it won't sell,
That's just a fucking lousy lie.
If they don't like it, it doesn't do well,
We'll give them something else to buy.
If you wanna do it go ahead.
Life ain't too long, you can't hang around.
If you conform you might as well be dead.
Be sure of what you want and what you've found.
When you say there's no other way,
I just laugh, know it's not true.
It's just them what they say, it's not you.
What are you afraid of? Do you know?
Do you begin to realise?
Just let it out, let it show,
Don't compromise.
Don't compromise.
Don't think what you parents might say,
If it's too noisy, fast and loud.
Just fuck'em all, and do it anyway,
Stand up and be proud.
If you wanna...
When you say...
Don't try to be something you're not,
We can see through you, who you're ripping off.
Try hard, give it your best shot,
You may go far.
2. Balance Of Power
Twisted minds that work as one,
They plot your destiny.
You stand and watch your only son,
Deprived of dignity.
Contempt and hatred all you feel,
Devoted loyalty.
A wound you know will never heal.
Doubting integrity.
You sent him out to pay the price.
Did what you thought was best.
You sent him out to be a man.
Almost laid to rest.
Unseen powers that deal the cards,
Faceless homicide.
A bitter rage you can't reveal,
Because of stupid pride.
What you want ain't always good for you.
It's just the way the balance swings for you,
Balance swings for you.
Have no conscience, feel no pain,
All you need's a flag.
No glory now, the switch is made,
Uniform to body bag.
But after all, did you see the truth?
Find the real war?
What you want ain't always good for you.
No cause worth dying for.
What you want...
3. Crimes
Having a problem, turn on the TV
Got too much money, give it to me.
I'll say what you wanna hear,
Do what you think I should.
'Cause I'm on your side,
Don't be misunderstood.
Will I retain my sanity?
Or tumble into vanity?
Effect all of Humanity,
You will pay.
Reach out for something, escape reality.
Insane suicide, pay the penalty.
Don't see what's the final move,
On how to play the game.
Don't think you'll end up like them.
Don't think that you're the same.
Will I retain...
Murder you justify, so your hands are clean.
Carry out the task you set,
Homage to the green.
Taking life without a care,
Sadist of a kind.
Making you into a man,
A man without a mind.
Will I retain...
Do I control my destiny,
Or there's a higher authority,
That commits atrocity.
I fear for humanity.
4. Back In The Real World
You tell us how you'll make it to the top,
But you don't try.
Your bullshit makes us sick,
We just laugh until we cry.
We've heard it all before,
And we don't care.
Don't talk to me no more,
Life just ain't fair.
Now that you've patronised us, humiliated us,
Please go away.
I hope you're satisfied, come back,
Say I told you so one day.
We've heard...
Look before you leap,
Think before you speak,
Wait before you move.
How many times must you tell us of your
Stupid pointless dreams?
Wake up and realise that life
Is not as easy as it seems.
We've heard...
Look before...
5. Dark Enemy
Blackness, fills the sight I see,
Destruction, malignancy.
Intense pain, ripping through my veins,
Try so hard but this enemy remains.
Demonic passion, you can't dismiss,
Bleak depression, you reminisce.
Enforce the grip, on your life,
Try to remove it, with a knife.
Face your dark enemy.
Face your dark enemy.
Infestation, you can’t see,
Realisation is yet to be.
Infection, pumping through,
They don't know, haven't got a clue.
Remember what it was like before.
It grabbed you, blacked out all you saw.
Conspiracy, inside your head,
Until you think you're already dead.
Face your...
The pressure's on, time ticks away,
Immobilized, you try to delay.
Memories gone, you're unaware.
Your will to live replaced by despair,
Screams of pain you emanate.
Have no faith you're full of hate.
Helpless now, so full of fear,
No point in this, your end is here.
Face your...
6. Bad Blood
Blackness, fills the sight I see,
Destruction, malignancy.
Intense pain, ripping through my veins,
Try so hard but this enemy remains.
Demonic passion, you can't dismiss,
Bleak depression, you reminisce.
Enforce the grip, on your life,
Try to remove it, with a knife.
Face your dark enemy.
Face your dark enemy.
Infestation, you can’t see,
Realisation is yet to be.
Infection, pumping through,
They don't know, haven't got a clue.
Remember what it was like before.
It grabbed you, blacked out all you saw.
Conspiracy, inside your head,
Until you think you're already dead.
Face your...
The pressure's on, time ticks away,
Immobilized, you try to delay.
Memories gone, you're unaware.
Your will to live replaced by despair,
Screams of pain you emanate.
Have no faith you're full of hate.
Helpless now, so full of fear,
No point in this, your end is here.
Face your...
7. Reasons For Destruction
Religious warlords to keep us in line.
Dogmatic armies to worship the shrine.
Fanatical leaders across the earth,
Religious wars for us all to curse.
To do and obey to their every need,
With open arms we fall foul to their greed.
One God one Master, we do and obey.
Non-believers slaughtered in the wake of decay.
The church for sinners, their darkest hour.
Holy men preaching holy lies.
Too blind to see the Mighty one's smile,
Who cares if we live or die.
To do and obey...
Flies in a web we fall prey to them all.
God the redeemer the ultimate power,
Dogs to their masters, we answer their call.
Your money not your soul, that's their desire.
To do and obey...
Ain't no reason
Ain't no reason
Ain't no reasons for destruction.
Just done, under blind instruction.
Ain’t no, reasons for destruction.
Just done, under blind instruction.
8. Position Of Security
Play by the rules, no risk, no stress,
Take no chance with success.
Key to it all,
Rise or the fall.
Conditioned for no bad judgement,
Your achievements must always be constant.
What you feel has no part,
See from the start,
For what you see, you might as well be blind.
Hope your fear, fear of what you might find.
Feel no pain, no feeling at all.
So secluded, so very withdrawn.
Start to regret,
Try to forget.
Pick up the pieces, a shattered existence.
Turn the page, put up some resistance.
Know what to do,
Can you go through?
Your better judgement is starting to tell you lies,
Informing you that you don't qualify.
How can you die,
When you've never lived?
How can you lie,
And expect to forgive?
You choose your way, now here to stay.
Enclosed alone, you should have known.
Stupidity becomes mediocrity.
How can you die when your life's a lie?
How can you...
9. Heaven Cent
You know you're fooling the people
When you tell your lies.
Corrupting innocent children,
Through your thin disguise.
You use their ignorance
To try and gain some trust.
How clean are your hands?
Your methods are unjust.
Another day, another dollar,
Another brain dead who will follow you.
Do you know what we represent?
No questions asked it's heaven cent.
Inflicting your terror,
Your victimising all.
No one is safe now,
From your downfall.
The indecent hypocrisy.
Inflecting all mankind.
Do they choose not to see,
Or are they just blind?
Another day...
Green after crying out
For authenticity.
Sacrifice the one you love
For your false purity.
Bleeding the people,
Breaking down their will.
Performing the Lord's work
With a deadly skill.
Another day...
FOR WHOSE ADVANTAGE?
1.
Questions
It's
everything we do while we're here
A fear or a
thought, a feeling or a dream
Touch it
and taste it, breathe it all in
Say what
you feel, things aren't what they seem
Why live,
why breathe,
Why breed,
why die?
These
questions all tied up inside
It's all or
nothing or what you make it
A prize or
a secret, Which path do you take
Decisions
and gambles, a goal to be scored
Risks and
lies we all make mistakes
Why live,
why breathe,
Why breed,
why die?
These
questions all tied up inside
Thoughts
without pictures
Looks
without seeing
Words
without reason
Touch
without feeling
Life is
your reward
Not to be
ignored
Why ask the
questions when there's no answer?
Why play
the game when there's no way to win?
Why ask the
questions when there's no answers?
Why seek
the truth when the truth is within?
2. For
Whose Advantage?
Corporate
decisions made each day
Affecting
everyone
Commercial
growth is all that counts
Not harming
anymore
Invade in
trust, ideals unjust
Hide your
reality
Invisible
truth, enslaving youth
For useless
vanity
They do not
want to see
Their own
stupidity
Unskilled
hands work unashamed
Out of
necessity
Incompetence
and sickening greed
Void of mentality
Abolish
choice, deal to the voice
Dismiss it
as a lie
You
violate, claim to create
Keep
smiling when you die
They do not
want to see
Their own
stupidity
For whose
advantage anyway?
This
reckless nature you display
Is raping
those who have to obey
Undignified
Undisciplined
Undeserved
Unashamed
Unexplained
Undisturbed
They do not
want to see
Their own
stupidity
For whose
advantage anyway?
This
reckless nature you display
Is raping
those who have to obey
3. The
Human Condition
An age
that's in decline
The blind
lead the blind
Live from
day to day
Nothing
here yet you stay
Painful
memories you recall
Nothing
left for you at all
Your life
is your priority
No hope for
you alone
Kept out of
sight
Unseen,
disowned
By society
You know
what will be will be
No such
thing as destiny
To watch
the world as time ticks by
Many truths
that you deny
You cannot
change the way you feel
Some
emotions you can't conceal
No way to
end your misery
No hope for
you alone
Kept out of
sight
Unseen,
disowned
By society
Salvage you
identity
You cannot
life off charity
This is a
high price to pay
For being
led astray
No feeling
here but apathy
Can't risk
emotional injury
No time for
thought or sentiment
No hope for
you alone
Kept out of
sight
Unseen,
disowned
By society
No hope for
you alone
Kept out of
sight
Unseen,
disowned
By society
4. False
Ideals
Invented by
the human mind
Not knowing
what was real
What sort
of god lets people die?
Yet still
to him you kneel
Only
hypocrites and sinners
Feel they
have something to gain
And the
old, torn and afflicted
Think that
he can heal their pain
What is
wrong, why can't these people see?
Ask
yourself is it truth or blasphemy?
You will
find you cannot face adversity
No more
time, such insecurity
Born again
your conscience clear
You give
your life to him
Renounce
those who are faithless
Contentment
lies within
Worship
what you cannot see
Small minds
you can distort
Force fed
with false ideals
Why believe
what you are taught?
What is
wrong, why can't these people see?
Ask
yourself is it truth or blasphemy?
You will
find you cannot face adversity
No more
time, such insecurity
So book in
hand you stand and preach
Telling us
to repent
Something
about a promised land
Or eternal
torment
Could this
be your vocation
Or another
mistake
Just deny provocation
From this
nightmare you'll awake
What is
wrong, why can't these people see?
Ask
yourself is it truth or blasphemy?
You will
find you cannot face adversity
No more
time, such insecurity
5. The
Bitter End
Entangled
in a web or sordid lies
No hope
until I walk with open eyes
The way I
feel I can't express
We trust
each other less and less
Twisted
thoughts and twisted deeds
Ever
changing different needs
Never
planned it quite like this
No more
pain I'm powerless
Do we end
it while we can
Or should
we make a differing plan?
I cannot
treat you like a friend
Must we see
it to the bitter end?
Confused
don't know which way to go
Carry on,
the hatred grows
Never have
any kind of peace
Until I
find my own release
Do we end
it while we can
Or should
we make a differing plan?
I cannot
treat you like a friend
Must we see
it to the bitter end?
Maybe now
you'll understand
Or do you
need a helping hand?
Time will
pass and we will see
We were
just not meant to be
6. New
Beginnings
[INSTRUMENTAL]
7.
Desperate Remedies
Seek the
perfect race your knowledge you provide
Is this a
worthwhile cause or just genocide?
Torment and
despair alone and cast aside
No
sympathetic ears to hear their cries
No justice
in their world
Competence
is no excuse for ignorance
Blameless
yet their death has no significance
Sorrow and
emotion are a consequence
Their eyes
forever closed and you ask why
No justice
in their world
Taking
liberties with other people's lives
Testing
theories to their demise
Could this
be--desperate remedies
Fundamental
thoughts you try to satisfy
The
exception proves the rule and that you verify
This work
in time of peace you cannot justify
The only
words you ever speak are lives
No justice
in their world
Taking
liberties with other people's lives
Testing
theories to their demise
Could this
be--desperate remedies
8. Kept
in the Dark
Black days
for humanity
Suffer the
pain, the futility
Select few
with immunity
Not the
case for the majority
Eyes that
pierce the world restrained
Healthy
will to reveal contained
Questions
search for truth remains
What is it
you wanna see?
What is it
you wanna hear?
Control is
all that it can be
Control is
what we all should fear
What is it
to be?
Is it life
or authenticity?
Black is
truth or is it white?
Kept in the
dark, cannot see the light
Words of
power start to infect
Must see
through must disconnect
Word of
truth we all elect
If truth is
dead then resurrect
Green is
all that they can see
Their only
link with reality
Who
controls the monopoly?
Exploitation
done professionally
What is it
you wanna see?
What is it
you wanna hear?
Control is
all that it can be
Control is
what we all should fear
What is it
to be?
Is it life
or authenticity?
Black is
truth or is it white?
Kept in the
dark, cannot see the light
9. Black
Embrace
Chosen for
this brutality
You see no
sign you're unaware
This is the
start of the atrocity
That will
send you far beyond repair
Trapped
inside yourself
A dark,
lonely place
Because of
what you are
Eternal
black embrace
You're void
of all self-respect
Your dignity
has gone
Don't know
what you expect
You feel
like you're the only one
Trapped
inside yourself
A dark,
lonely place
Because of
what you are
Eternal
black embrace
This black
cloud hangs over you
Plague you
right until your dying day
Always
something that you can do
Speak out,
don't fade away
Trapped
inside yourself
A dark,
lonely place
Because of
what you are
Eternal black embrace
DILUTE TO TASTE
1. Pure
Thought
Subject to
your own scrutiny.
Reflect on
what you say.
Connected
indirectly,
Perfect in
every way.
Aware of
every movement.
Commit to
memory.
Not easy to
ignore but
Too easy to
believe.
To trust in
your own judgement,
And keep an
open mind.
Evaluation
silent,
Confusion
killing time.
Meaningless
information
Implanted
deep within.
Hours of intense
frustration,
Your needs
are genuine.
A single
thought, no shape, no form.
To analyse
and criticise, lost and yet unborn.
Feeds on
itself and wants for nothing more.
Untouchable,
invisible, your whole mind to explore.
Your
thoughts you cannot purify.
The need to
dominate and occupy.
The urge to
win and not to be ruled, you just cannot deny.
Premature
senility.
Uncontrollable
decay.
A loss of
your ability,
All
functions waste away.
Untouched
by conscience feeling,
Invisible
to all.
After a
time revealing,
Your unable
to recall.
A single
thought...
Your
thoughts...
2.
Shadows Of A Doubt
The reality
of not knowing
After the
curtain falls,
Breeds a
fear deep inside
That runs
through us all.
Selfish
curiosity,
Self-made
reasoning.
Is it for
real, your paradise?
Or just a
symptom of your mind?
Can you
conceive? Can you believe?
Beyond your
own shadows of doubt.
When you
look into yourself
What do you
see?
And do you
think that what you are
Will always
be?
Inner
sanctuary.
Dream
immortality.
Is it for
real, your paradise?
Or just a
symptom of your mind?
Can you
conceive? Can you believe?
Beyond your
own shadows of doubt.
Do you go
your own way?
Or do you
answer the call?
Do you
cower and fear for your soul?
Or just
laugh at it all.
Popular
philosophy
Or plain
insecurity.
Is it for
real, your paradise?
Or just a
symptom of your mind?
Can you
conceive? Can you believe?
Beyond your
own shadows of doubt.
KIN
1. The
Order Of Chaos
The Order
of Chaos
Everyone
doing something but no one ever does anything
Someone
always shouting the silence is deafening
Nobody
loves you, nobody hates you
Fact or
fiction or just contradiction
There is no
truth in lies
There is no
life that doesn't die
There is no
fate but the fate that is due
The order
of chaos welcomes you
Knowing is
just a feeling & feelings worth nothing
Just keep
on searching blind and unseeing
Looking for
something seeking nothing
No
direction or just contradiction
There is no
truth in lies
There is no
life that doesn't die
There is no
fate but the fate that is due
The order
of chaos welcomes you
[RPT]
Discipline
outstanding, nothing like working
Hoping and
trying, keep on adjusting
Sometimes
hopeless, never painless
Simple
addiction or just contradiction
There is no
truth in lies
There is no
life that doesn't die
There is no
fate but the fate that is due
The order
of chaos welcomes you
2. A Friend To You
Show me
your fear, causing the hate
Look at
myself
I hear your
words, anticipate
I am your
wealth
The one who
tells you when & when not to conform
The one you
cannot see
I am to you
The friend
you'll never know
Each phase
of life
A new
scenario
I think
your thoughts, I see your dreams
I speak the
truth
I watch you
move, collaborate
I am your
youth
The one who
tells you what is right and what is wrong
The one you
want to be
I am to you
The friend
you'll never know
Each phase
of life
A new
scenario
We are one,
you can confide in me
We are one,
you cannot hide from me
I am to you
The friend
you'll never know
Each phase
of life
A new
scenario
I am to you
Each phase
of life
3. All
Bleed Red
A moral
certainty
A vast
controversy
Debate the
hate or recreate
A time that
never should have been
Infallibility
Is no
necessity
Release the
peace
&
understand just what that means
Divided we
fall
Not one but
one all
When all's
done
We all
bleed red
We all
bleed red
An
understanding
Can be
demanding
Retrieve
believe
Back to a
world that you might think
Don't be
the hated
Don't be
dictated
Enlight the
right
And maybe
then we'll make the link
Divided we
fall
Not one but
one all
When all's
done
We all
bleed red
We all
bleed red
[RPT]
4. No
More Time
Look around
this place and see just what is happening
Tomorrow we
will suffer for the way that we have been
It’s our
own lives we're shortening
While
everyone pretends that there is nothing to explain
Poisons
& neglected relics out live us & always will be
Justified
by what we gain
No more
time
Mans greed
corrupt & unconcerned
No more
time look around you will we ever learn
As bought
time ticks away we must think carefully and choose
Forget
about our future or learn to live with limitations
Knowing
what we've got to lose
So many
things to work for many more to work against
Everything
disposable resources irreplaceable
All profits
at our world expense
No more
time
Mans greed
corrupt & unconcerned
No more
time look around you will we ever learn
Mass
produced solutions idealistic luxury
Facts &
figures always quited calculated to mislead us
Always
taken literally
People
making so much money wanting only more
Causing so
much misery taking from a place
That no one
bothers to restore
No more
time
Mans greed
corrupt & unconcerned
No more
time will we ever learn
5.
Waiting
Just one
short life
No second
chance
To make of
ourselves what we can
The moving
hands again advance
& mould
me into what I am
Waiting,
waiting
Well
understood but not controlled
Forever
here anonymous
What’s
present now
Already
past
In
retrospect so obvious
Waiting,
waiting
Such a
short space of time
But time
passes quickly
Learn so
little so slowly
As each
moment is mine
The hope
never fading
You will
always be left waiting, waiting
Such a
short space of time
Learn so
little so slowly
As each
moment is mine
You will
always be left waiting
6. Come
Tomorrow
Looking
back through the pages of my life
All that’s
gone before needed nothing more
Only you to
say
Never
thinking only doing for myself
Always in
your debt now I feel regret
I knew no
other way
Thinking
now its all too late for tears
No more can
be done
Never see
the sun
Never see
the day
Never see
the day
Ignorance,
all things come to an end
Why leave
it all like this
I will know
no other way
Never see
the sun, never see the day
Know no
way, no way
Innocence,
I search for who I am
I know that
I was wrong
Hard enough
nothing I can say
Never see
the sun. never see the day
Know no
way, no way
Thinking
now it’s all too late for tears
No more can
be done
Never see
the sun
Never see
the day
7.
Release
Growing
apart you couldn't see
You’re not
the man I want to be
Stale mate
time it was over
All the
while destroying each other
One thing
I'd like you to know
I want my
own life so let me go
All the
years obeying the rules
Your game
of life is played by fools
Just let me
go, just let me go
I can't
feel nothing for you
But what is
left for me to do
No cause
for concern, we live & we learn
I'll just
say goodbye
Search deep
I have to find
The truth
that lurks within my mind
Your words
you used to drown me
Are washed
away I'm free to be
Just let me
go, just let me go
I can't
feel nothing for you
But what is
left for me to do
No cause
for concern, we live & we learn
I'll just
say goodbye
Now we're
apart can you see
I'm now the
man I want to be
A second
chance not that it’s over
We don't
need to hate each other
I can't
feel nothing for you
But what is
left for me to do
No cause
for concern, we live & we learn
I'll just
say goodbye
8. See
Through You
The power
of menace is the spirit of an age
Without
doubt
Without
prejudice & shame
I see
through you
I see
through you
There's no
reward without suffering
He who has
nothing
Has
everything to gain
I see
through you
I see
through you
I see
through you
Without
doubt
Without
prejudice & shame
I see
through you
He who has
nothing
Has
everything to gain
I see
through you
9.
Another Day
Another
day, you've no concerns but the desire burns
Another
day, for you to face your problem
Is that the
way that you wanna be ?
A constant
liability
Another
day, why can't you see what you are gonna be
Another
day, will pass away unnoticed
Your remedy
for peace and quiet
Constant
intake liquid fire
Good
intentions promanent again
Another
crisis imminent again
Your worst
side dominant again
Look at
yourself again
Look at
yourself, what do you see ?
Look at
yourself, what do you see ?
What do you
see ?
Everything
revolves around the habit
Like it or
not it is the bottom line
and to
mouth a single reflex you are mine
Detached
from being forget your problems
No
misgivings are you happy now ?
Good
intentions prom anent again
Another
crisis imminent again
Your worst
side dominant again
Look at
yourself again
Look at
yourself, what do you see ?
Look at
yourself, what do you see ?
What do you
see ?
10.
Reward
Bless my
cotton socks I'm in the news
The king
sits on his face but it's all assumed
All wrapped
up the same
All wrapped
up the same
They can't
have it
You can't
have it
I can't
have it too
Until I
learn to accept my reward
Prisoners
stand in queues and stand in queues
Live in
solitude like Howard Hughes
All wrapped
up the same
All wrapped
up the same
Silence has
it
Arrogance
has it
I can't
have it ooh
Until I
learn to accept my reward
Suddenly it
struck me very clear
Suddenly it
struck me very clean
All wrapped
up the same
All wrapped
up the same
They can't
have it
You can't
have it
I can't have it too
Until I
learn to accept my reward
SCOURGE
1. 13
Years
Reason
sutlers, boundaries are none
Needing
binds with fear of in one
I am the
knowledge that the hateful crave
All things
to all men, to all men
Hatred,
hate without reason
I am the
one that you crave
Broken, rip
you to pieces
This love
betrayed
I am
existence to you, I am world
I am a life
disdain
Total
resistance leaves me cold
13 years of
pain
Count on me
for nothing, you shall receive
Countless
are the dreams that I've been having
Forcing you
to bleed
Take all
from the weak and never give
These tears
aphrodisiac to me
Halted...
I am
existence...
What you
felt for me once you'll feel again
On the
shame
On the last
day
This
knowledge I have found because I am shame
This is you
pain and this my strength
Fed sick on
deception we are one
Hatred...
I am
existence...
2.
Scourge
Where
there's life you bring pain
Where
there's light the dark stain
Bleed the
colour of the shame
Where
there's with speak only lies
Where there
was laughter hear the cries
I am the
truth that you despise
One world, your
aim is destruction
The time
that tells is your one enemy
Should you,
ever see nobility
Truth hurts
so you breed dishonesty
You're
pulling the strings of the toy humanity
That you
have soiled
The killing
You force
my mind
To
discharge lies
Where there's
joy you bring tears
Where they
dream implant fear
You are
ever near
Into hope
inject despair
With
remorse you charge the air
Find only
blackness in the stare
Cut down,
the sane will never rise
You've
taken another slice from the dream they sacrifice
And now I
stand a better man
Big words
but your weakness I despise
You know
the tremor betrays a thin disguise
And we will
crush and you will crawl
You force
my mind
To
discharge lies
Broken,
torn from security
Deaf, dumb,
blind to the profanity
Fathers,
sons are the pawns you send
They march
to fuel the bitter end
3.
Incite
I am the
one your prophets speak of as a curse
Defile my
name among the righteous
The vibe
I'm giving out is something you conceive as violation
Cling onto
icons made of bone
I fight your
false opinions
Destroy
with war of nerve
Grip life
and strength within me
Until the
pain returns
Rise, Erase
Distort a
million reasons to despise
A million
hollow outlets for your lies
My
degradation your stepping stone
This
discharge I can take, immune to poison ideals freeborn
I fight
your false
Redress,
reanimate the lifeless wills of men
Rejuvenate
as one with strength of ten
To take
their place in a sick society
And heal
from inside lame, afflicted country torn
I fight
your false...
4.
Caught You Living
First your
anger then take your mind
I use it
all and I leave nothing behind
I am the
first last and only son
And your
submission is the way to get along
Shout out.
You wont be heard
I feed the
people and I fill their ears with dirt
Fifteen years
and I've been the people's voice
And now you
listen cos you haven't got a choice
You fool, I
own you
You're not
the only one
I've taken
another son
And it I
caught you living
You'd be
better off dead
Fists are
raised in protest again
Wont be so
long until the fire begin
Because the
last time the hate will rise
Will bring
an end to this the way I terrorise
Fuck you, I
couldn't give a shit
More lives
are forced into my fear pit
Vote for me
and I'll take away the pain
And you'll
feel nothing cos I've smashed your brain
You fool, I
own you
You're not
the only one
I'll take
you where no one goes
I'll blind
you and I'm in control
Nobody's
gonna save you now
Fuck you
I'm in control
Black on
white I cause you to fight
I sat and
laugh at the riots tonight
Because
it's all a part of the master plant
You kill
each other then I'm the only man
Left alive
to rule and obey
You hear me
talk but I've got nothing new to say
Look at me
I got where I am by being
Right
place, right time now I'm the man
You fool.
I'm you
You're not
the only one...
5.
Strength Of Persuasion
Cry out at
another.street protest
Against the
power crimes
Is my voice
heard?
I have no
time for this, I have no-time to waste
I feel he
hate surge
Fucked up
and cynical, influences criminal
Wearing he
colours of respectability
I see them
cowered into loyalty
I feel the
hate surge
I feel your
silver tongue destroying me
I feel he
hate surge through
Eighteen in
the gutter with a hate sign
In the real
world
How could
you stand by
Some blame
the films we rent
I say the
system sent them to their suicide
Run around
never look down
At the rags
on the underground
I see your
lips move but you're saving nothing
I can hear
I see them
cowered...
When the
time comes where are you gonna be?
Anywhere
near me?
Inside us
all there-burns a self-destructive urge
On which
you prey and feed
Twenty four
with a future
You wanna
give me a new job
May sound
ungrateful but there's some of us don't want to bleed
I see them
cowered...
6. Never
Be
Who will
bleed for your belief
Who will
mourn and who will grieve
Out of
sight not out of danger
Never be
the same again
Forever
thinking where and when
The deepest
cut remains the fear
It'll never
be the same again
Never be
the same
Who will
suffer for your cause
Or live in
fear behind closed doors
How much
blood will equal freedom
Count the
cost or count your dead
Colours
rule but all bleed red
The terror
here will stay forever
It'll never
be the same again
Never be
the same
Who will
bleed for you?
It'll never
be the same again
Who will
mourn for you?
It'll never
be the same
7. The
Hand That Feeds Itself
Changes,
reasons, controlling, but still one problem
I bite the
hand that feeds itself
No give and
take it's all take with you
I
understand your twisted mind
My trust in
you faded, no faith just paranoid
I bite the
hand that feeds itself
No give and
take it's all take with you
I
understand your twisted mind
A word has
never meant so much
So much
hate and so much pain
I see you
for what you are
I trusted
you, believed in you
I have no
time for you my friend
New lease
of life, like then no fucking compromise
I bite the
hand that feeds itself
No give and
take, it's all take with you
I
understand your twisted mind
A word has
never...
8. Blood
Nation
They told
you my name, now you think that you own me
We're
living in ruthless times
In
heartless times
This is the
new life, this is the new power
The bitter
point the linger of prejudice
But we will
rise to break their accusations
I am the
one, only reason
Never will
be, never received
The first
or the last
I am the
one, only reason
We're
blinded by the lies
The promise
falsified
Let chaos
rise
The
strength in my soul is the power of knowing
That we are
the have-nots but we will not
Beg or
crawl
The
sickness they sutler consumes and destroys them
A cancer of
greed and deception
We stand.
they fall, I spit, they crawl
They piss
on everything
I am the
one...
We're
blinded...
Corrupt and
divided the dream is derided
You're
living by values created by twisted minds
You're
trying to gag me, the word is hypocrisy
The gun is
the symbol of freedom
Build new
from old destroy, dispose, unite and justify
I am the
one
We're
blinded...
9. Creed
My anger is
blood from the oldest stone
And I'm not
the only one
What I face
tomorrow, never face alone
Take what
should be mine
For you
justice colourised
You've been
taking a weak man brainwashed
Like a
comatose, take him to your own
So speak of
pride, the crimes you hide
The poison
speeches and vicious lies
So this is
the web you weave
This calm
deceit
And you
call me brother no friend to me
Take
what...
So speak of
pride
Behind the
terror mask lies the fear
You mask it
with cold belief
You
convince each other you have a voice to hear
Take
what...
So speak of
pride...
10.
Breathe
I feel the
currents shifting
Still
dragging me down
The light
above still fading
No one near
to help me, cannot reach the sun
Alone
Through the
water cleanses
The stain
from in me
The
coldness I can hardly stand
Once I knew
the answers
Now the
questions wound my thoughts
Take this
soul and make it your own
Take this
mind, this misery's home
Take this
body, this body in pain
I will live
1 will breathe again
Now the
weight of darkness bows
The doubt
inside my mind
That I've
never felt before
Once I knew
the answers
Now the
questions wound my thoughts
Take this
soul
Broken,
defeated and left for dead, pain still lingers where wounds once bled
Anger,
frustration, no sympathy, the ocean that drowns me in apathy
Holding out
a hand to help me, determination I will breathe
Never more
destroyed and angry, determination, I will breathe
Rotten and
spiking the core remains, festers unnoticed but still the same
All that
remains is the will to breathe the air I once trusted you took from me
Ghostbusters
[Ray Parker Jr. cover]If there's something strange
In your neighborhood
Who you gonna call
(Ghostbusters)
If there's something weird
And it don't look good
Who you gonna call
(Ghostbusters)
I ain't afraid of no ghost
I ain't afraid of no ghost
If you're seeing things
Running through your head
Who can you call
(Ghostbusters)
An invisible man
Sleeping in your bed
Oh, who you gonna call
(Ghostbusters)
I ain't afraid of no ghost
I ain't afraid of no ghost
Who you gonna call
(Ghostbusters)
If you're all alone
Pick up the phone
And call
(Ghostbusters)
I ain't afraid of no ghost
I hear it likes the girls
I ain't afraid of no ghost
Yeah, yeah, yeah, yeah
Who you gonna call
(Ghostbusters)
If you've had a dose
Of a freaky ghost
Maybe you'd better call
(Ghostbusters)
Let me tell you something
Bustin' makes me feel good
I ain't afraid of no ghost
I ain't afraid of no ghost
Don't get caught alone, oh no
(Ghostbusters)
When it comes through your door
Unless you just want some more
I think you better call
(Ghostbusters)
Ow
Who you gonna call
(Ghostbusters)
Who you gonna call
(Ghostbusters)
Ah, I think you better call
(Ghostbusters)...
Genial....!
ResponderEliminar